Navržené technické řešení předpokládalo zdvoukolejnění železniční trati v úseku žst. Praha-Krč, obvod Spořilov – odb. Tunel, v délce 6,42 km (km 3,779 – km 10,194) a modernizaci navazujících jednokolejných úseků. Chuchelský tunel nebyl součástí tohoto projektu.
Začátek stavby je v km 2,492 trati Praha-Vršovice – Praha-Krč a v km 3,619 trati Praha-Zahradní Město – Praha-Krč. Konec stavby v km 10,953 trati odb. Tunel – Praha-Radotín.
V zastávce Praha-Kačerov je navrženo nové ostrovní nástupiště délky 220 m. Přístup na nástupiště je zajištěn prostřednictvím nové lávky a schodiště, pro zajištění bezbariérového řešení je součástí stavby nová lávka a výtah pro cestující.
Bylo navrženo a vybudováno nové zabezpečovací a sdělovací zařízení s přípravou pro dálkové ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha. Umístění návěstidel bude navrženo z pohledu budoucího nasazení ETCS. Kabelizace byla navržena pro výhledovou trakční soustavu 25 kV, 50 Hz.
Veškeré technologické části v žst. Praha-Krč budou vymístěny do nové technologické budovy, což umožní realizaci související stavby „Výstavba trasy I.D metra v Praze, provozní úsek Pankrác – Depo Písnice“.
Všechny mostní objekty byly navrženy s přechodností traťové třídy D4 UIC/120 km/hod a D2/160 km/hod.
Bylo vybudováno nové trakční vedení.