IPRM IOP – Rekonstrukce a rozšíření komunikací, chodníků, parkovišť, veřejného osvětlení a kamerového systému

Místo:
Ústí nad Labem

Projekt řeší rekonstrukci stávajících komunikací a chodníků. Výstavbu nového kamerového systému a úpravu veřejného osvětlení vyvolanou úpravami komunikací a parkovacích ploch.

Řešeny byly ulice Hlavní, K Hladě, Jindřicha Plachty a Mlýnská. Projekt řešil návrh nového parkoviště u ul. Jindřicha Plachty. Součástí projektu bylo řešení odvodnění a kanalizace, veřejného osvětlení a přeložky VN, a nový kamerový systém.

Úpravy komunikace se týkaly obnovy obrusné vrstvy vozovky a nahrazení stávajících chodníků dlážděnými. V rámci úprav došlo k úpravám stávajících přechodů pro chodce tak, aby splňovali požadavky normy, u přechodu mezi trolejbusovými zastávkami Sídliště Mojžíř bylo navrženo ještě zvýšení bezpečnosti přechodu pomocí napájených svítidel ve vozovce. Součástí stavby byla i bezbariérová úprava nástupních hran trolejbusových zastávek. 

Stávající chodníky z betonové dlažby nebo z litého asfaltu s podkladní vrstvou z prostého betonu byly vybourány a nahrazeny zámkovou dlažbou tloušťky 60 mm do lože z drceného kameniva. Stávající vjezdy rovněž byly vybourány a nahrazeny vozovkou ze zámkové dlažby.

Trolejbusová zastávka Sídliště Mojžíř byla v obou směrech upravena – zvýšením nástupní hrany pomocí bezbariérových zastávkových obrubníků (výška nástupní hrany 20 cm) uložených na základový pás.

Všechny komunikace byly odvodněny pomocí nových uličních vpustí napojených do stávající kanalizace. Vpusti byly navrženy typové betonové s litinovou mříží D400.

Nová parkovací plocha byly navržena na p.p.č. 318/91 za bytovými domy č.p. 159-161 pro celkem 99 vozidel, z toho 5 míst je vyhrazeno pro osoby s omezenou schopností pohybu. Příjezdová komunikace na parkoviště je vedená z ulice Jindřicha Plachty.

Parkoviště je propojeno s ulicí Jindřicha Plachty chodníkem. Jeden chodník je veden za bytový dům č.p. 160 a napojen na stávající chodník a druhý podél domu č.p. 159 do ulice Jindřicha Plachty. Chodník byl rovněž navržen ze zámkové dlažby v kombinaci barev okrová a antracit.

V místech snížení obrubníků, tj. vstupů na parkoviště byl zřízen varovný pás z hmatné dlažby v odlišné barvě. Parkoviště je lemováno silničním obrubníkem.

Základní přehled o stavbě:

Investor: Statutární město Ústí nad Labem

Projektant: Projektové středisko Ústí nad Labem (SUDOP PRAHA a.s.)

HIP: Ing. Václav Marvan

Naše další projekty

Prohlédněte si další z našich projektů.