Účelem stavby je rekonstrukce, zkapacitnění a elektrizace jednokolejné trati Studénka –Veřovice v úseku žel. stanice Studénka až žel. stanice Sedlnice (mimo), jakož i nezbytné úpravy infrastuktury.
Projekt stavby řešil rekonstrukci trati Studénka - Sedlnice. Na původní trati byla provedena sanace pražcového podloží s úpravami odvodnění, demontován stávající svršek a položen nový. Stavba zahrnovala úpravy mostů a propustků. Součástí stavby byla výstavba nového trakčního vedení a úpravy stávajícího zabezpečovacího zařízení.
Rekonstrukcí tratě došlo ke zvýšení traťové rychlosti na 100 km/hod, zvýšení únosnosti pražcového podloží tratě i umělých staveb s dosažením přechodnosti železničních vozidel traťové třídy D4. Rovněž došlo ke zlepšení prostorové průchodnosti Z GC.
Zvýšení propustnosti rekonstruovaného úseku trati bylo dosaženo vybudováním nové výhybny. Bylo vybudováno nové zabezpečovací, sdělovací a silnoproudé zařízení umožňující dálkové ovládání.
Po rekonstrukci došlo k vymístění zastavování vlaků osobní dopravy v železniční stanici Sedlnice do nové železniční zastávky situované v rekonstruovaném úseku tratě. Tím se zkrátila dostupnost železnice - přístupová vzdálenost z obce Sedlnice o cca 1 km.
V železniční stanici Studénka se provedla rekonstrukce „Veřovického“ nástupiště pro cestující.
Stavba umožnila realizovat výstavbu nového železničního napojení Letiště Leoše Janáčka Ostrava, a tím propojit aglomeraci nejen Moravskoslezského kraje na letištní dopravu.
Začátek stavby – km 245,229
Konec stavby (Přerov – Bohumín) – km 242,605
Konec stavby (Studénka – Veřovice) – 8,328
Délka rekonstruovaného úseku 7 158 m
Rekonstrukce přejezdů – celopryžová konstrukce 2 ks
Nová nástupištní hrana výšky 550 mm 430 m
Sanace žel. mostních objektů 7 ks
Sanace a přestavba žel. propustků 6 ks
Nové PHS 1373 m