Zakázka řešila zajištění realizační dokumentace stavby (RDS) pro sdružení zhotovitele. Navazoval na projet stejnojmenné zakázky zajištěný sdružením projektantů vedených spol. SUDOP PRAHA a.s., která na stavbě prováděla AD.
Jednalo se o novostavbu dálnice (D3) směřující na jih Evropy (Rakousko), vedený v trase obchvatu Českých Budějovic, v části, resp. v úseku Hodějovice – Třebonín.
Řešený úseku měřil téměř 12,5 km, ve kterém byly řešeny tři mimoúrovňové křižovatky, dalších 24 mostů a několik přeložek komunikací nižších tříd. Trasa vedla mnoha náročnými úseky, budovalo se těleso dálnice v prostoru sesuvného území.
Součástí stavby bylo řešení odvodnění nejen nové komunikace, ale i prostoru stavby pomocí několika retenčních a dešťových usazovacích nádrží, úprava a rekultivace ploch. Přeložky mnoha vedení, včetně produktovodů. Úpravy stávajících komunikací opět s jejich přeložkami či novým napojením.
Současně s naší stavbou D3 Hodějovice–Třebonín investor zahájil i výstavbu úseku předcházejícího, tedy D3 Úsilné–Hodějovice. Z této stavby, která obsahovala tunel Pohůrka, se přivážel vytěžený materiál, aby po jeho úpravě byl využit na stavbu násypů. Při stavbě se tedy řešila i logistika převážení tisíců kubíků zeminy předměstím Českých Budějovic, deponování, nové rozvážení a definitivní ukládání.
Stavba obsahovala všechny standardní součásti obvyklé pro běžnou dálniční komunikaci. Mosty, mimoúrovňové křižovatky, okružní křižovatky, portály pro umístění dopravního značení, odvodnění, dešťové a retenční nádrže. Systémy telematiky, sčítání, monitorování dopravy. Na stavbě byl požit „tichý“ asfalt, tedy asfalt se sníženou hlučností.