Předmětem stavby byla rekonstrukce stávající točnice umístěné uprostřed areálu ČD Cargo a.s., Střediska oprav kolejových vozidel Ústí nad Labem (dále SOKV) a to před rotundou, do které od točnice směřuje 24 paprsků.
Původní, dosud sloužící točnice byla vybudována v r. 1950.
Lokomotivní točnice o průměru 26 m a nosností 350 t je základním technickým obslužným zařízením, které umožňuje manipulaci s vozidly v SOKV Ústí nad Labem, a to v nepřetržitém 24 hod. provozu po celý rok. Její provozuschopnost a spolehlivost je základním předpokladem k zajištění provozu v celém opravárenském středisku.
Pomocí točnice a manipulačního lokotraktoru se provádí přístavba vozidel na různá stání do rotundy na opravy a údržbu, a po provedených výkonech jsou vozidla přes točnici opět vystavována do provozu nebo na záložní koleje.
Projekt řešil rekonstrukci ocelového mostu točnice včetně pohonu. Původní elektromotor byl z kabiny obsluhy točnice odstraněn a byl nahrazen dvěma elektromotory umístěnými přímo na konstrukci pojezdové části mostu točnice.
Při rekonstrukci obvodového zdiva jámy točnice byla nutná částečná demolice poškozených betonových částí a jejich nová výstavba.
Obvodové zdivo pro okružní kolejnici bylo sanováno, stejně jako ocelový obvodový věnec, na kterém jsou na podkladnicích upevněny konce kolejí jednotlivých paprsků. Vnitřní prostor jámy točnice byl předlážděn.
Kolem jámy točnice byl odtěžen stávající železniční spodek, který byl tvořen směsí kameniva písku a škváry a vybudován nový, včetně řádného odvodnění.