Železniční trať Siedlce - Terespol je součástí trasy E20 Kunowice – Poznań – Warszava – Terespol. Trasa je zařazena mezi významné železniční tratě i je součástí tzv. II.panevroského tranzitního koridoru.
Hlavním cílem modernizace je uvedení trati do souladu s technickými a technologicko-organizačními parametry dle dohody AGC a dohody AGTC.
Modernizovaná železniční trať má sloužit především k dalšímu rozvoji resp. zvýšení tranzitní nákladní dopravy přes polské území, ale také ke zlepšení dopravní kultury a služeb v oblasti osobní dopravy. Rovněž modernizace celé trasy umožní zlepšení služeb v oblasti přepravy zboží po železnici ve směru východ – západ.
Účelem stavby byla celková modernizace železniční trati včetně železničních stanic.
Celá trasa Varšava - Terespol je koridorovou tratí, dvoukolejnou a elektrifikovanou.
Řešená část trasy je rozdělena na čtyři etapy (Loty), které představují modernizaci jednotlivých úseků:
- Lot A – část – úsek Siedlce – Dziewule – Lukow
- Lot B – část – úsek Lukow – Miedzyrzec Podlaski
- Lot C – část – úsek Miedzyrzec Podlaski – Biala Podlaska
- Lot D – část – úsek Biala Podlaska – Chotylow – Terespol – hranice PL
Délka modernizovaného úseku Siedlce - Terespol je 102,5 km.
Lot B – část – úsek Lukow – Miedzyrzec Podlaski
Jednalo se o modernizaci 24,2 km dvoukolejné trati. V řešeném úseku se nachází 6 železničních stanic.
Předmětem projektu byla rekonstrukce nebo výstavba nových 11 mostů a stavebně 28 přejezdů.
Součástí zakázky byla modernizace nástupišť včetně zastřešení, doplnění požadované vybavenosti a nový orientační systém pro cestující.
Modernizaci znamenala výstavbu nového trakčního vedení, včetně nových NN rozvodů.
Součástí stavby byla realizace nového sdělovacího zařízení, a modernizace zabezpečovacího zařízení včetně zabezpečení přejezdů. Součástí stavby bylo rušení několika přejezdů a jejich náhrada novým silničním propojením vedeným v souběhu s trasou železnice.
Požadovaná rychlost po stavbě 160 km/hod.
počátek úseku: km 123,800
konec úseku: km 148,000
Na této zakázce SUDOP, Projektové středisko Ústí nad Labem zajišťoval mapové podklady, průzkumy a projektovou dokumentaci a její projednání včetně IČ ve všech stupních. Od zajištění základních map, Dokumentacja tereno-pravna, Inwentaryzacja zieleni Projekt koncepcyjny, Wymagania techniczne, Projekt budowlany, Pozvolenie na budowe, Projekt wykonawczy, Projekt powykonawczy.