Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce - Terespol Etap I Lot "B" Łuków - Międzyrzec Podlaski

Místo:
Łuków - Międzyrzec Podlaski

Železniční trať Siedlce - Terespol je součástí trasy E20 Kunowice – Poznań – Warszava – Terespol. Trasa je zařazena mezi významné železniční tratě i je součástí tzv. II.panevroského tranzitního koridoru. 

Hlavním cílem modernizace je uvedení trati do souladu s technickými a technologicko-organizačními parametry dle dohody AGC a dohody AGTC

Modernizovaná železniční trať má sloužit především k dalšímu rozvoji resp. zvýšení tranzitní nákladní dopravy přes polské území, ale také ke zlepšení dopravní kultury a služeb v oblasti osobní dopravy. Rovněž modernizace celé trasy umožní zlepšení služeb v oblasti přepravy zboží po železnici ve směru východ – západ. 

Účelem stavby byla celková modernizace železniční trati včetně železničních stanic. 

Celá trasa Varšava - Terespol je koridorovou tratí, dvoukolejnou a elektrifikovanou.

 Řešená část trasy je rozdělena na čtyři etapy (Loty), které představují modernizaci jednotlivých úseků: 

  • Lot A – část – úsek Siedlce – Dziewule – Lukow
  • Lot B – část – úsek Lukow – Miedzyrzec Podlaski
  • Lot C – část – úsek Miedzyrzec Podlaski – Biala Podlaska
  • Lot D – část – úsek Biala Podlaska – Chotylow – Terespol – hranice PL 

Délka modernizovaného úseku Siedlce - Terespol je 102,5 km. 

Lot B – část – úsek Lukow – Miedzyrzec Podlaski 

Jednalo se o modernizaci 24,2 km dvoukolejné trati. V řešeném úseku se nachází 6 železničních stanic. 

Předmětem projektu byla rekonstrukce nebo výstavba nových 11 mostů a stavebně 28 přejezdů. 

Součástí zakázky byla modernizace nástupišť včetně zastřešení, doplnění požadované vybavenosti a nový orientační systém pro cestující. 
Modernizaci znamenala výstavbu nového trakčního vedení, včetně nových NN rozvodů. 
Součástí stavby byla realizace nového sdělovacího zařízení, a modernizace zabezpečovacího zařízení včetně zabezpečení přejezdů. Součástí stavby bylo rušení několika přejezdů a jejich náhrada novým silničním propojením vedeným v souběhu s trasou železnice. 

Požadovaná rychlost po stavbě       160 km/hod. 

počátek úseku:                                       km 123,800 
konec úseku:                                           km 148,000 

Na této zakázce SUDOP, Projektové středisko Ústí nad Labem zajišťoval mapové podklady, průzkumy a projektovou dokumentaci a její projednání včetně IČ ve všech stupních. Od zajištění základních map, Dokumentacja tereno-pravna, Inwentaryzacja zieleni Projekt koncepcyjny, Wymagania techniczne, Projekt budowlany, Pozvolenie na budowe, Projekt wykonawczy, Projekt powykonawczy.

Základní přehled o stavbě:

Investor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. systém zakázky P+P 

Projektant: Projektové středisko Ústí nad Labem (SUDOP PRAHA a.s.) 

Zhotovitel stavby: Zhotovitelem stavby bylo konsorcium složené z firem STRABAG Sp. z o.o., STRABAG AG, TRAKCE a.s. a SUDOP PRAHA a.s. 

HIP: Ing. Miroslav Váňa, Ing. Stanislav Jaroš

Naše další projekty

Prohlédněte si další z našich projektů.