Stavba je součástí trati Chomutov-Cheb. Byla projektována pro prostorovou průchodnost UIC-GC (tj. základní průjezdný průřez Z–GC) a traťovou třídu zatížení D4 UIC.
Kolejové úpravy jsou navrženy od km 207,391 do km 208,639. Celková délka řešeného úseku je 1 248 m.
Bylo požadováno řešit celý úsek pro rychlost 80 km/h a v oblasti kolejových spojek dodržet rychlost 50 km/hod, zejména mezi hlavními kolejemi.
Modernizace stanice řeší zřízení ostrovního nástupiště a jednostranného nástupiště u VB s mimoúrovňovým přístupem podchodem, který je prodloužený do prostoru za nádraží.
Součástí stavby je nový most přes řeku Svatavu, nové zabezpečovací a sdělovací zařízení., nové TV.
Stavba zasahuje část kolejiště seřaďovacího nádraží, úprava kolej č. 3,5,7.
Rekonstrukce zhlaví stanice umožní změnu na pravostranný provoz.
V koordinaci s přípravou stavby byl proveden pro město Sokolov (investor) návrh řešení nového BUS nádraží v těsné vazbě na železniční stanici.