Zabezpečení podjezdných výšek 5,25 m do přístavu Pardubice

Místo:
Pardubice

Dvoukolejný železniční ocelový most přes Labe v Kolíně (říční km 193,725, plavební km 83,690) vykazoval minimální podjezdnou výšku 4,37 m od maximální plavební hladiny (Q1).

V rámci investiční akce „Zabezpečení podjezdných výšek 5.25 m do přístavu Pardubice“ bylo nutno pod mostem zřídit obousměrný plavební prostor výšky 7,0 m. Vlastní mostní objekt bylo tedy nutno v pravobřežní části upravit tak, aby bylo možno vytvořit podmínky pro plnohodnotnou plavbu v gabaritech plavební dráhy labské vodní cesty.

Projekt a následně stavba obsahovala komplexní rekonstrukci železničního mostu přes řeku Labe v km 298,866 trati Kolín – Nymburk, vč. navazujícího železničního napojení do žst. Kolín a TÚ Kolín – Nymburk na druhé straně mostu. Z důvodu zvýšení nivelety mostu o 0,94 m bylo nutné vybudovat opěrné zdi, které umožnily zachování šířky železničního tělesa.

Hranice stavby:
Začátek stavby – km 298,294
Konec stavby – km 299,817
Stavba končila před zastávkou Kolín – Zálabí.

Současně s rekonstrukcí železniční tratě bylo nutné nové napojení vlečky Elektrárna Kolín a.s. (EKO) a to ve směru od V. Oseku, neboť stávající zapojení muselo být zrušilo z důvodů zvýšení nivelety kolejí v oblasti původního napojení.

Do stavby byla dá1e zahrnuta výstavba nového trakčního vedení a úpravy stávajícího zabezpečovacího zařízení. Dále stavba zahrnovala rekonstrukci dvou přejezdů, výstavbu protihlukových stěn a úpravu několika komunikací.

Základní přehled o stavbě:

Investor: Správa železnic, státní organizace

Projektant: Projektové středisko Ústí nad Labem (SUDOP PRAHA a.s.)

HIP: Ing. Stanislav Jaroš, Ing. Ivan Grisa

Naše další projekty

Prohlédněte si další z našich projektů.