Stavba zajišťuje zvýšení bezpečnosti cestujících, kultury cestování i propustnosti stanic.
Stavba řešení rekonstrukci zabezpečovacího zařízení včetně potřebných úprav železničního svršku a spodku, výstavby nových nástupišť s výškou 550 mm nad TK s úrovňovým přístupem a dalších návazných zařízení.
Cílem revitalizace je v tratovém úseku zlepšení jízdního komfortu, zvýšení traťové rychlosti se zkrácení jízdních dob, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, rekonstrukce železniční stanic a zastávek pro současné a výhledové požadavky objednavatelů osobní dopravy a zlepšení komfortu cestujících zřízením nových nástupištních přístřešků.
Stavba řešila 14,352 km jednokolejné trati, včetně 26 ks nových výhybek. Rekonstruováno bylo 6 mostů a 15 propustků.
Ve stanicích a zastávkách bylo upraveno a vystavěno 1060 m délky nástupiště.
Stavba vyřešila infrastrukturu 5 železničních stanic a dopraven, a pěti mezistaničních úseků.
Začátek stavby byl v km 39,122 trati Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n. L. (kolejově).
Konec stavby byl v km 81,216 trati Havlíčkův Brod – Pardubice-Rosice n. L. (kolejově).