Stavba řeší požadavky na rozvoj infrastruktury na vodní cestě Baťův kanál.
Hlavním důvodem realizace stavby Rekreační přístav Petrov je vytvoření zázemí pro rekreační plavbu na frekventované vodní cestě, tzv. Baťově kanále. Účelem stavby je vybudovat plnohodnotný rekreační přístav, který bude součástí veřejné základní sítě přístavů na Baťově kanále a bude zajišťovat další veřejné služby.
Plavební dráha kanálu Otrokovice – Rohatec (Baťův kanál) má průměrnou hloubku 1,50 m. Šířka plavebního kanálu je průměrně 12 m. Pro rozměry plavidla jsou rozhodující parametry komor: šířka 5,0 m a délka 20 m. Plavidlo tak nemá přesahovat šířku 5,0 m.
Přístav nebude sloužit k nástupu a výstupu osob z plavidel koncesované vnitrozemské vodní dopravy (lodě výletní). K tomuto účelu je určeno stávající přístaviště, které je vzdáleno cca 120 m od lokality záměru „Rekreační přístav Petrov“.
Stavba je navržena jako přístavní bazén, napojený na kanál Otrokovice – Rohatec (Baťův kanál) v km cca 6,008 (střed vjezdu do přístavu). Přístav bude ležet na levém břehu kanálu. Součástí přístavu bude kromě vlastního bazénu s molem také servisní centrum.
Rozměry přístavního bazénu jsou cca 100 x 40 m, plocha přístavního bazénu při hladině 166,42 m n. m. je 4 170 m2. Dno přístavního bazénu je navrženo na kótě 166,42 m n. m., hloubka vody v přístavním bazénu je tedy 1,5 m při plavební hladině 167,92 m n. m.
Přístavní mola umožňují přístup k jednotlivým stáním pro plavidla. Délka hlavního mola je 175,3 m, šířka pak 2 m. Přístup na hlavní molo bude realizován pomocí tří přístupů ve formě šikmých plošin. Z hlavního mola vybíhají jednotlivé výložníky, které tvoří boxy pro stání plavidel. V každém boxu bude umožněno stání pro dvě plavidla. Výložníky pro velká plavidla jsou o délce 6 m, výložníky pro malá plavidla pak 4 m. Šířka boxu pro velká plavidla (10*3,5 m) je 7,5 m, pro plavidla 8*3 m je šířka boxu 7 m a pro malá plavidla je šířka boxu 6 m.
Součástí technologického zařízení mol jsou odběrné sloupky pro výdej elektřiny a vody. Na molech přístavu bude umístěno celkem 12 ks odběrných sloupků ve dvou konstrukčních variantách. Odběrné sloupky jsou konstruovány jako kompaktní nerezové pilířky odolné proti vandalským útokům v krytí IP54.
Obslužný chodník je veden přes prostor servisního centra, kde navazuje na podchod pod stávajícím mostem přes Baťův kanál, dále po koruně přeložky hráze. Je ukončen v místě směrového lomu přeložky hráze severním směrem. Obslužný chodník umožňuje průchod od přístavu směrem ke stávající sjezdové rampě za mostem, kde je umožněno spouštění lodí na hladinu kanálu a přístup pomocí stávajícího schodiště na přilehlou veřejnou komunikaci.
Celý areál je osvětlen a doplněn kamerovým systémem.