Stavba přeložky železniční trati v intravilánu města představovala zásadní a komplexní přestavbu železniční stanice Mladá Boleslav město a traťového úseku mezi stanicí Mladá Boleslav hlavní nádraží a Mladá Boleslav město v úseku od přemostění Jizery až do řešené stanice. Přeložka trati odstranila čtyři úrovňová křížení místních komunikací a především, pro život města komplikovaný přejezd na Tř. Václava Klementa. Přeložka trati byla řešena snížením nivelety trati a vedením trasy železnice v podjezdech, pod nově vystavěnými mosty a lávkami pro pěší. Novým řešením trasy železnice došlo k odstranění bariéry a umožňovalo další rozvoj města.
Přestavba železniční stanice Mladá Boleslav město vyvolalo vymístění stávajících drážních i mimodrážních provozů, které se historicky na dráhu navázaly, ale v centru významného města by již neměli být provozovány. Mezi tyto zařízení patřil i areál tehdy Český drah, STO a OCO včetně dílny pro opravu MUV, kovárny a skladů.
Pro vymístění tohoto areálu byl využit prostor v železniční stanici Mladá Boleslav Debř, kam byl nový areál umístěn.
Součástí areálu byl návrh nové haly pro opravy kolejových vozidel MUV, včetně prohlížecích kanálů a ramp. Nová kovárna, skladové prostory, budova pro administrativu i zázemí pro řemeslníky. Byly vystavěny garáže pro vozidla správce a parkovací místa.
V areálu byl vystaven i sklad hořlavých látek, včetně jeho vyčlenění a ochrany. Celý areál byl oplocen, přes vrata napojen na železnici i na místní komunikaci.
Součástí projektu bylo i připojení areálu na inženýrské sítě. Mimo vybudování osvětlení a rozvodů el. Energie, byl areál již vybaven kamerovým systém pro jeho ochranu.