Cílem stavby byla celková optimalizace traťového úseku v délce cca 1 300 m. Řešený úsek začíná za poslední výhybkou (č. 79) v železniční stanici Děčín-východ a končí první výhybkou (č. 3) zapojením do ŽST Děčín Prostřední Žleb. Trať prochází tunelem délky cca 400 m pod Stoliční horou a bezprostředně po výjezdu z tunelu na severním kraji města Děčína překonává řeku Labe železničním mostem.
Stavba zahrnuje rekonstrukci železničního mostu přes Labe, sanaci Děčínského a Loubského tunelu, železničního spodku a svršku, trakčního vedení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, přeložky inženýrských sítí a výstavbu protihlukových stěn.
Hlavním stavebním objektem této stavby byl železniční most v km 458,755 přes řeku Labe.
Místo realizace projektu: traťový úsek Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb
Souvislá délka projektovaného traťového dvoukolejného úseku: 1,3 km