Stavba „Optimalizace trati Cheb (mimo) – státní hranice SRN“ získala v roce 2006 rozhodnutí o umístění stavby, ještě jako kompletně optimalizovaný úsek železniční trati.
Po zpracování další fáze projektové dokumentace, došlo po jednáních se zástupci DB k rozdělení na stavby drážní infrastruktury a vlastní elektrifikaci úseku Cheb-Skalka - státní hranice SRN.
Hlavním cílem stavby byla optimalizace drážní infrastruktury s požadavkem dodržením požadovaných parametrů pro III. železniční tranzitní koridor, kterého je tento úsek trati součástí.
Zajištění požadované prostorové průchodnosti železniční tratě, která je vedena v poměrně složitém terénu podhůří, kde se střídá hluboký zářez s vysokým násypem, a při požadavku minimalizace záboru pozemků bylo dosaženo množstvím nízkých, trať lemujících gabionových zídek. V celém úseku se rovněž řešilo odvodnění trati, které v mnohých místech dosud plnilo i funkci odvedení vod z širokého okolí.
Navržená optimalizace cca 10 km úseku trati řešila 14 propustků a 7 mostních objektů, dále pět přejezdů a čtyři silniční nadjezdy včetně lávky pro pěší a cyklisty. Součástí bylo rovněž řešení pěti železničních přejezdů a vybudování dvou jednostranných nástupišť v zastávce Cheb-Skalka a zastávce Pomezí n.O. Pro zajištění optimální polohy koleje bylo vybudováno 1 915 m, těleso lemujících zárubních gabionových zídek.
Navržené technického řešení bylo připraveno pro elektrifikaci trati v úsek Cheb - Cheb-Skalka (tento úsek zároveň slouží jako výtažná kolej pro žst. Cheb).
V mezistaničním jednokolejném úseku bylo vybudováno nové traťové zabezpečovací zařízení, které bylo schváleno pro příhraniční tratě mezi Spolkovou republikou Německo a Českou republikou.
Trat’ je dílčím úsekem III. tranzitního železničního koridoru v České republice. Začátek stavby je v km 140,587 - státní hranice SRN, konec stavby je v km 150,540.