Násep celkové délky 120 m, výšky mezi 30 a 40 m a sklonem cca 45° byl vybudován v 80. letech 19. století převážné z úlomků až balvanů metamorfovaných ortorul v hlinitopísčité výplni. Na stavbu náspu byl využit materiál z přiléhajících zářezů. Celý násep byl obložen kamenným obkladem na sucho.
V době před rekonstrukcí, resp. návrhem stabilizace byl téměř z 90 % povrchu zemního tělesa travní porost, který zaplnil spáry obkladního kamene a kde se usadili a vzrostly náletové dřeviny.
Pracovníky správce, za použití horolezecké techniky, prováděli kácení vzrostlých stromů a náletových porostů v horních 2/3 výšky svahu (násypu). Do spodní 1/3 části svahu nebylo zasahováno z důvodu stability tělesa.
Na základě geotechnického průzkumu byla navržena sanace tělesa. Instalovaly se kotvy a předepjaté sítě v celé v ploše svahu, které měly být kotveny do původního svahu přes celou mocnost násypu, Plocha svahu měla být obložena gabionovými matracemi. V koruně svahu, u provozované koleje, byl navržen železobetonový práh založený na mikropilotách a stabilizován šikmými kotvami.
Po očištění svahu od náletového porostu byl zjištěn skutečný rozsah porušení tělesa svahu. Bylo zjištěno porušení většího rozsahu, než předpokládal projekt, proto byl proveden doplňkový geotechnický průzkum a nový stabilitní výpočet svahu.
Součástí bylo důkladné očištění spárování na celém svahu, likvidace travního porostu a odstranění náletové i vzrostlé vegetace na celém svahu.
Nové řešení sanace zahrnuje zřízení železobetonového prahu v koruně svahu pro zajištění stability drážního tělesa. Stabilizování svahu v jeho celé ploše je řešeno vysokopevnostní dodatečně předepnutou sítí a soustavou kotev v rastru cca 3,0 m.
V koruně svahu je navržena nová konstrukce železničního spodku a nový kolejový rošt. Odvodnění svahu tělesa náspu je zajištěno soustavou žlabů a drenáže u drážního tělesa a obnovením původního odvodnění tělesa náspu.
Součástí návrhu bylo řešení odvodnění i v návazných úsecích a v navazujícím zářezu.