Cílem stavby byla celková rekonstrukce železniční stanice. V rámci stavby byl vybudován nový podchod, a tím zajištěn bezbariérový přístup na nově vzniklá nástupiště. Rekonstrukcí byly zajištěny potřeby osobní i nákladní dopravy, především bezpečný a bezbariérový nástup a výstup cestujících v osobní dopravě výškou hrany 550 mm na TK.
Ostrovní nástupiště je rovněž díky nové výtahové věži s výtahem bezbariérově přístupné na nově vybudovanou lávku přes kolejiště, tím je zajištěn i bezbariérový přístup cestující veřejnosti směřující na sídliště Růžový vrch. Všechny staniční výtahy svými rozměry umožňují i přepravu jízdních kol.
Součástí řešení rekonstrukce infrastruktury byla výstavba nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení včetně řešení nového TV a napájení. Stavbou byly doplněny požadované návazné technologie, včetně zařízení na čištění a doplňování souprav PENDOLINO.
Ve stanici byl kompletně rekonstruován památkově chráněný přístřešek, který se nadále využívá.
Projekt modernizace byl koordinován se souběžně připravovanou výstavbou nové výpravní budovy a projekty jiných investorů, tj. přednádražní prostor včetně BUS nádraží a nové lávky nad celou železniční stanicí propojující části lázeňského města.