Předmětem stavby je dostavba stávající mimoúrovňové křižovatky na západním okraji Pardubic ze současného stavu do tvaru plnohodnotné deltovité křižovatky. Jedná se především o dostavbu druhého jízdního pásu silnice I/37, čímž dojde k doplnění na směrově dělenou čtyřpruhovou komunikaci. Z toho vyplývá úprava a výstavba větví mimoúrovňové křižovatky.
Silnice I/37 je při průchodu MÚK Palackého navržena v kategorii MS4dck 24,5/70. Jedná se o místní sběrnou komunikaci, směrově rozdělený čtyřpruh s nezpevněnou krajnicí. Dostavbou křižovatky bude propojen stávající čtyřpruhový profil ve směru od Hradce Králové a nově projektovaný čtyřpruhový profil ve směru na Chrudim.
Začátek stavby je situován u mostu přes železniční trať Pardubice-Hradec Králové. Zde se stavba napojuje na stavbu I/37 Pardubice – Trojice a částečně se s ní překrývá vlivem drobných stavebních úprav a osazování definitivního tvaru svodidel. Trasa silnice I/37 pokračuje ve směru na Hradec Králové přes stávající most a křižující větev Centrum-Chrudim. Za mostem trasa klesá, prochází v blízkosti trafostanice ČEZ Distribuce a.s. a areálu soukromých garáží, přechází přes přesypaný objekt podjezdu a opět stoupá směrem k Hradci Králové. V konci trasy se komunikace napojuje na stávající čtyřpruhové uspořádání a končí před mostem přes Labe.
Součástí stavby jsou kromě hlavní trasy úpravy stávajících komunikací, mostní objekty, přeložky inženýrských sítí (vodovody, kanalizace, elektrická a sdělovací vedení), vegetační úpravy a rekultivace.